Monday 31 May 2010

Honningkasse monteret



Vores bier har i den seneste tid ikke rigtig ville flytte over på de nye tavler de har fået. I stedet er de begyndt at bygge opad, så det hele var begyndt at klumpe sammen ovenover de seks første tavler. Efter en konsultation hos en erfaren biavler har jeg nu fået monteret en honningkasse. Det er en kasse ovenover tavlerne, med et dronningegitter imellem, hvor der er nye tavler i - og et par allerede brugte også.
Det var første gang jeg "rigtigt" skulle flyte rundt på tavlerne og det var meget spændende. Bierne tog det roligt, men jeg overdoserede muligvis også brugen af røg en smule. For at være på den sikre side.
Min dronning skulle gerne være blevet i bunden, jeg kunne i hvert fald ikke se hende på de to tavler jeg løftede op i honningkassen. Men det skal kontrolleres en af de nærmeste dage.

No comments:

Post a Comment